Generelle oplysninger

Art in Garden (Småkryb ApS)

Selskabsform: Anpartsselskab

CVR-nr.: 33585276

Post adresse: Stærremarksvej 6, 4200 Slagelse

Lager og besøgsadresse: Marielundvej 46B, 2730 Herlev

E-mail adresse: [email protected]

Telefonnummer: 38 10 40 20

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Art in Garden.

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Art in Garden anses for sket, når kunden har fået varen udleveret.
Alle bestillinger sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Art in
Garden.
Som minimum sendes der pakker hver mandag og onsdag og vi forsøger at få de
bestillinger der kommer ind før kl. 10.00 samme dag med. Levering på købers adresse i
Danmark vil derfor normalt ske indenfor 3-5 arbejdsdage efter bestillingen.

I tabellen herunder ses de gældende håndterings- og fragtpriser. Fragten beregnes ud fra
vægten på de bestilte produkter. Fragtprisen beregnes og fremgår altid af indkøbskurven
når der foretages en bestilling. OBS! Fragtpriserne er gældende i Danmark.

Der leveres kun udenfor Danmarks grænser ved forudgående aftale.

Fragt priser pr. marts 2022:

Ved levering til pakkeshop:

Fast lav fragt på 49 kr.

Ved levering direkte til hjemmeadresse 69 kr.

Fri fragt ved køb for over 799 kr.

Pris og betaling

Hos Art in Garden har du mulighed for at betale med Dankort, internationale betalingskort
og MobilePay. Alle priser i Art in Gardens webshop på web-adressen
http://www.artingarden.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt. Vi tager ikke kortgebyrer.

Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmark "Carry
On"(Fly) gældende rater.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaling via ViaBill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.

Læs mere: https://www.viabill.dk/

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den
sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer,
som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit
køb. Meddelelsen skal gives ved at maile til [email protected], eller ved at ringe til
38 10 40 20.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din
fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os
tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur,
selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du
har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i
forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for
varens levering.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store ordrer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 500 kr.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering,
end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den
fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede
den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt,
hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur,
afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun
kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig,
herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg
af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder),
uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor
vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører
en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den
oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du
inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Art in Garden - Lager

Marielundvej 46B

2730 Herlev

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på
ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Kontakt os
inden du sender varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet,
pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at
reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af
produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis
du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid
være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal
altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi
kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Art in Garden

Marielundvej 46B

2730 Herlev

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til GLS for at kunne levere varen til
dig.

Følgende oplysninger videregives navn, adresse, mail og telefonnummer.

Personoplysningerne registreres hos Småkryb ApS og opbevares i fem år, hvorefter
oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og
må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger
en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på artingarden.dk er ejeren Susanne Schack Mortensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle
tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være
hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem
til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid
med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5
år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via
vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så
send en e-mail til: [email protected].

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Susanne Schack på mail
til [email protected] eller på telefon på 38 10 40 20. Hvis det ikke lykkes os at finde
en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne
herfor er opfyld:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

www.forbrug.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst
1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst
720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EUKommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 09-09-2022.